JL Meccanica Guzzi F2

Kesäkuu 2016:

Tämä pyörä on myyty Amerikkaan.

***

JL Meccanica Guzzi F2

Pyörä perustuu saksalaiseen Noki-Guzziin.

-1984 saksan Guzzi maahantuoja tilasi Norbert Kienzleriltä kilpurin Endurancen MM sarjaan.
-Kienzler oli tuohon aikaan kohtuullisen tunnettu rungon valmistaja, mm. TZ350 ja Rotax runkoja.
-pyörällä ei saavutettu mainittavaa menestystä, vastus oli jo liian kova Guzzin koneelle.
-runkona parempi kuin Dr John Wittnerin malli, joka muuten oli kopio Tony Foalen 1983 tekemästä keskusputkirungosta.

JL Meccanica replica
-pääpiirteissään alkuperäistä noudattava, ohjausgeometria nykyaikaisempi.
-rungon materiaali 25cd4, takahaarukan kiinnityslevyt 7475 alumiinia, paino 9,5kg.
-akseliväli 1420mm, etuhaarukan kulma 25 astetta.
-kelluva perävälitys, yhtenäinen takahaarukan akseli kulkee ristinivelen alta.
-Marzocchi M1R keula (Ducatin tehdaskilpurissa oli jo -85), Brembon 320mm jarrulevyt ja nelimäntäsatulat.
-takaiskari vaihdelaatikon alla, ns. Buell tyyppi, eli toimii päinvastoin kuin yleensä, ei näy hyvin kuvissa.

Tässä kesäkuussa 2010.

Tässä vaiheessa pyörä kulki vielä nimellä JLMeccanica Guzzi TT1. Tällä variaatiolla ajettiin vain testiajoa.

Tässä toinen kuva CRMC:n Post Classic period 3 (eli pre-81) kuosi, mutta ei saatu CRMC:n konekorttia.

Tässä kuva keväältä 2012, Pre Classic TT, Billown.

JL Meccanica Guzzi F2

June 2016: SOLD to the US.

-1984 German Guzzi importer ordered a racer to the world endurance races from Norbert Kienzler.
-Kienzler had previously made frames for TZ350 and Rotax bikes.
-The bike didn’t get much success, the competition was already too much for the guzzi engine.
-The frame is better than the ”spine frame” of Dr John Wittner, which in turn is a copy of a 1983 Tony Foale frame.

JL Meccanica replica
-follows the original design with more modern steering geometry.
-frame material is 25cd4, plates for the rear fork attachment 7475 aluminum, weight 9,5kg.
-wheelbase 1420mm,front fork angle 25 degrees.
-floating rear drive, one-piece swing arm axle runs under the U-joint.
-Marzocchi M1R forks (used in a ducati works racer in 1985), Brembo 320mm discs and 4-piston calipers.
-rear damper is under the gearbox and is a so-called Buell type, so it works the other way round. Not visible very well in the pictures.




%d bloggers like this: